رکوردشکنی ارزش معاملات طلا و انرژی در کارگزاری بانک پاسارگاد

 

در روز 28 شهریور 1403، مجموع ارزش معاملات گواهی سپرده سکه طلا و صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا و همچنین ارزش معاملات بورس انرژی طی ادوار 18ساله کارگزاری بانک پاسارگاد شکسته شد.
به گزارش روابط عمومی کارگزاری بانک پاسارگاد، در جریان معاملات روزهای پایانی تابستان 1403 همزمان با بازگشت دوباره اقبال به سمت معاملات بورس اوراق بهادار، رکوردهایی در معاملات طلا و انرژی شکسته شد که طی تمامی ادوار کارگزاری بانک پاسارگاد بی‌سابقه بوده است.
روز 28شهریور همزمان با شروع اوج‌گیری طلا در بازار جهانی و به تبعیت از آن در بازار طلای ایران شاهد استقبال خریداران از ابزارهای طلامحور بورسی بودیم؛ به این ترتیب درطی آن روز مجموع ارزش معاملات گواهی سپرده سکه طلا و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر طلا از مرز 280 میلیارد تومان عبور کرد که رقم جدیدی در معاملات طلا به شمار می‌رود.
همچنین در همان روز معاملات بورس انرژی نیز رکورد جدید و قابل توجهی را به ثبت رساند و مجموع ارزش معاملات برق، گاز مایع، نفتا و محصولات پتروشیمی به حدود یک همت رسید.
آمارهای معاملاتی جذاب طلا در سال جاری
از گذشته تاکنون اولین و مطمین‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری که به ذهن افراد می‌رسد سرمایه‌گذاری در بازار طلا است. در چندسال اخیر با همه‌گیر شدن اهمیت سرمایه‌گذاری، مردم به دنبال راه‌های مختلف و قابل اطمینان‌تری هستند تا بتوانند با پول‌های مازاد خود سودهای قابل توجهی کسب کنند؛ در این راستا افزایش روش‌ها و ابزارها برای سرمایه‌گذاری در طلا در بستر بازار سرمایه سبب شده تا بخشی از نقدینگی  که مقصد آن بازار طلا است از طریق بازار سرمایه جذب شود.  
دلایل متعددی برای استقبال از این بازارها وجود دارد، از جمله مزایای آن می‌توان به سهولت در معاملات، نداشتن ریسک‌ سرقت و نگهداری طلای فیزیکی، کیفیت و عیار، خرید آسان در بستر آنلاین بدون مراجعه حضوری به بازار و امکان ورود با هر میزان سرمایه اشاره کرد. امروزه هر فردی می‌تواند با حداقل سرمایه از مسیر صندوق‌های طلا و گواهی سپرده سکه طلا که نیاز به دریافت کدمعاملاتی بورس کالا هم ندارند، از طریق کدمعاملاتی بورس اوراق بهادار برای خرید طلا اقدام کنند.
کارگزاری بانک پاسارگاد امکان خرید طلا در بستر معاملات برخط را دارد و شما با افتتاح حساب و دریافت کدمعاملاتی با مراجعه به سایت کارگزاری بانک پاسارگاد می‌توانید به دنیای جذاب سرمایه‌گذاری راحت در طلا وارد شوید.