لینکهای ورود به پنل معاملاتی چیست؟
- از طریق نشانی: www.dttsonline.com یا www.pasargadtrader.com
- جهت دانلود نرم افزار همراه تریدر کارگزاری بانک پاسارگاد (نسخه همراه پاسارگاد تریدر و نیروانا) می توانید وارد لینک بالا شوید و نسبت به دانلود اپلیکیشن اقدام نمایید.
چگونه می توانم مستقیم از حساب بانکی خود خرید انجام دهم؟
- با ورود به سامانه بانکداری مجازی بانک پاسارگاد (ib.bpi.ir) مراحل زیر را طی نمایید:
- انتخاب گزینه خدمات ویژه کارگزاری در پایین صفحه
- فعال کردن ثبت مجوز از طریق کارگزاری
- انتخاب گزینه بانک پاسارگاد و واردکردن سپرده ویژه معاملات آنلاین
- با طی این مراحل می توانید حساب خود را مستقیما به پنل معاملاتی متصل نمایید. این عمل سبب می شود بدون واریز وجه موفق به خرید مستقیم از حساب خود شوید.
نحوه واریز آنی وجه به حساب کارگزاری چگونه است ؟
- از طریق گزینه واریز آنی در پنل معاملاتی و وارد کردن مبلغ مورد نظر تا سقف 500 میلیون ریال در روز میتوانید موجودی پنل معاملاتی حساب نزدکارگزاری را افزایش داد.
چرا سهمی را که خریدهام در پرتفوی خود نمیبینم؟
- زمانیکه کارگزار ناظر سهم شما کارگزاری غیر از پاسارگاد باشد امکان مشاهده آن سهم در پرتفوی شما وجود ندارد و حتی ممکن است کارگزار خریدار سهم شما کارگزاری پاسارگاد باشد (تنها سهم را از کارگزاری پاسارگاد خرید کرده باشید) ولی به دلیل افزایش سرمایه، کارگزار ناظر سهمتان به حالت پیشفرض (سپردهگذاری مرکزی) تغییر یافته باشد که در آن صورت هم باید تغییر کارگزار ناظر دهید.
چرا با همان نام کاربری و رمز در سامانه تحت وب را نمیتوانم در نرم افزار اجرا کنم؟
- به هنگام ثبت نامکاربری و رمزعبور در نرم افزار به حروف کوچک و بزرگ باید دقت شود.
آیا در سامانه معاملات آنلاین خرید یک سهم از محل فروش سهم دیگر به صورت همزمان امکان پذیر است؟
- بله؛ در سامانه معاملات آنلاین خرید سهام از محل فروش سهام دیگر درصورت کافی بودن موجودی حاصل از فروش برای خرید، به صورت همزمان امکانپذیر است.
آیا در استفاده از سامانه معاملات آنلاین، تغییر کارگزار ناظر جهت فروش سهامی که ناظر آنها کارگزاری دیگری است الزامی میباشد؟
- بله؛ تغییر کارگزار ناظر جهت فروش سهام نزد کارگزار فروشنده، در صورتی که کارگزار ناظر آن سهم نمیباشد، ضروری است.
اولویت بندی سفارشها در سامانه معاملات، چگونه انجام میشود؟
- اولویت سفارشهای وارد شده به سامانه، ابتدا براساس قیمت میباشد و برای سفارشات با قیمت یکسان، اولویت زمانی مطرح میگردد که باعث تشکیل صف خرید و فروش میشود. براساس اولویت قیمت، یک سفارش خرید (فروش) اوراق بهادار با بیشترین(کمترین) قیمت در ابتدای صف خرید (فروش) قرار میگیرد و براساس اولویت زمان، سفارشی که زودتر وارد سامانه معاملات شود جلوتر از سفارش هم قیمت خود قرار میگیرد. معامله هنگامی انجام میشود که سفارشهای خرید و فروش، قیمت یکسان داشته باشند.
چگونه از کل داراییهای خود مطلع شوم؟
- افرادی که احراز هویت سجام شدهاند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه (ddn.csdiran.com) در بخش گزارش دارایی میتوانند دارایی خود را مشاهده و در صورت نیاز در پنل معاملاتی خود اقدام به تغییر کارگزار ناظر نمایند.
چرا افزایش سرمایه سهام به سبد من اضافه نمی گردد ؟
- افزایش سرمایه زمانبر است و هنگامی که قابل معامله گردد به سبد اضافه می گردد.
چگونه میتوانم فایلهای آموزشی سامانههای معاملاتی را دریافت نمایم؟
- با انتخاب گزینه راهنما در نوار ابزار سمت راست پنل معاملاتی صرفا تحت درگاه وب و آیکون راهنما در بخش بیشتر همراهتریدر می توانید فایلهای بروز مربوطه را دریافت نمایید. همچنین در وبسایت کارگزاری، دفترچه های آموزشی سامانه های معاملاتی قابل دریافت است. با مراجعه به صفحه کارگزاری بانک پاسارگاد در وبسایت آپارات به آدرس www.aparat.com/kbpbroker می توانید از ویدیوهای آموزشی استفاده کنید.
مبلغ حاصل از فروش سهام به صورت آنلاین به چه حسابی واریز میگردد؟
- مبلغ حاصل از فروش سهام بهصورت آنلاین به حساب نزد کارگزاری افزوده میگردد و اگر مشتری قصد خرید از محل فروش را داشته باشد باید حساب نزد کارگزاری را انتخاب نماید.
چرا نمیتوانم سهم خود را بفروشم؟ پس از ارسال سفارش فروش با پیغام خطای 'دارایی شما برای قراردادن این سفارش کافی نمیباشد' مواجه می شوم!
- شما در سه حالت با این پیغام مواجه خواهید شد:
- شما این سهم را ندارید.
- شما یک سفارش فعال روی این سهم دارید.
- کارگزار ناظر سهام مربوطه کارگزاری دیگری است. لذا شما باید نسبت به تغییر ناظر سهام مربوطه اقدام نمائید. این حالت حتی زمانیکه این سهام را از این کارگزاری خریداری نموده باشید نیز قابل رخ دادن است.