باشگاه مشتریان کارگزاری بانک پاسارگاد • questions

1- سوالات مرتبط با ثبت نام و افتتاح حساب

کد بورسی(کد معاملاتی) چیست و نحوه دریافت آن چگونه است؟

چگونه در کارگزاری بانک پاسارگاد افتتاح حساب کنم؟

  • برای افتتاح حساب و دریافت کد آنلاین لازم است در مرحله اول در سامانه سجام (https://www.sejam.ir/) ثبت نام نموده و کد پیگیری دریافت نمایید و سپس احراز هویت سجام (https://www.mahoor.epasargad.com) انجام دهید. همچنین در هنگام مراجعه به شعب کارگزاری بانک پاسارگاد با به همراه داشتن کد پیگیری سامانه سجام، امکان احراز هویت سجام وجود دارد.

بعد از احراز هویت می توانید از یکی از دو طریق زیر عمل نمایید.

  • الف: مراجعه حضوری به کارگزاری:
  • - تکمیل فرم های مربوطه که در شعب در اختیار شما قرار داده خواهد شد.
  • -ارائه مدارک مورد نیاز شامل اصل شناسنامه، اصل کارت ملی
  • ب: مراجعه حضوری به شعب بانک پاسارگاد:
  • کاربر در ابتدا به یکی از شعب بانک پاسارگاد مراجعه نموده و اقدام به افتتاح «حساب سپرده ویژه معاملات آنلاین» و دریافت رمز عبور بانکداری الکترونیکی می‌نماید. سپس جهت ثبت‌نام آنلاین به سایت ثبت نام کارگزاری بانک پاسارگاد به آدرس (mahoor.bpi.ir) مراجعه و با استفاده از نام‌کاربری و رمز عبور بانکداری الکترونیکی که از شعبه بانک دریافت نموده است، وارد فضای ثبت‌نام اختصاصی خود در سایت می‌شود و نسبت به تکمیل فرم الکترونیکی ثبت نام اقدام می‌نماید. کلیه مراحل تکمیل فرم توسط تیم پشتیبانی کارگزاری کنترل و رصد خواهد شد. پس از تکمیل فرم، نسخه‌ای از آن برای تیم پشتیبانی آنلاین ارسال می‌گردد و فرآیند ثبت نام در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام و نام کاربری و رمز عبور استفاده از خدمات آنلاین کارگزاری بانک پاسارگاد برای کاربر ارسال خواهد شد.

نقش کارگزاری بانک پاسارگاد بعد از افتتاح حساب معاملات آنلاین چیست؟

  • فعال‌کردن حساب مشتری در سیستم معاملات آنلاین، پشتیبانی و رفع مشکلات احتمالی مشتریان، پاسخگویی به نیازهای مشتریان و ارائه تمام خدمات مورد نیاز در بازار سرمایه.

احرازهویت آنلاین چقدر زمان میبرد ؟

  • با توجه به اینکه تایید و احراز ویدئو سلفی توسط تکنولوژی و الگوریتم‌های قدرتمند هوش مصنوعی با دقت بالا صورت می‌گیرد، بسته به سرعت اینترنت، احراز هویت الکترونیکی بورس، تنها بین یک تا پنج دقیقه زمان می‌برد که در مقایسه با روش‌های سنتی برای احراز هویت، زمان بسیار کمتری است. پس از اتمام فرایند احراز هویت، حداکثر تا یک هفته بعد، شرکت سپرده‌گذاری کد بورسی را برای شما پیامک خواهد کرد.

آزمون معاملات بر‌خط شامل چه مباحثی می باشد؟

  • آزمون معاملات برخط به صورت کتبی توسط کارگزاری بانک پاسارگاد برگزار می‌گردد. این آزمون شامل ۱۵ سوال تستی می‌باشد که بر‌گرفته از قوانین و محدودیت‌های معاملات بر‌خط و همچنین سایر قوانین و مقررات مورد نیاز برای معاملات در بورس و فرابورس است.

آیا هزینه دسترسی به سامانه معاملات آنلاین و کارمزدهای معاملات آن، متفاوت از خرید و فروش حضوری است؟

  • خیر؛ دسترسی به سامانه معاملات آنلاین شامل هزینه خاصی نبوده و کارمزدهای سفارشات بر اساس مصوبات سازمان بورس و اوراق بهادار، همانند دستور خرید و فروش حضوری است.

2- سوالات مرتبط با کارگزار ناظر

نحوه انتقال سهام از کارگزاری های دیگر به کارگزاری پاسارگاد (تغییر کارگزار ناظر) چگونه است؟

  • با انتخاب گزینه «تغییر کارگزار ناظر» در نوار ابزار سمت راست سامانه تحت‌وب و یا با انتخاب «تغییر کارگزار ناظر» در بخش «بیشتر» سامانه همراه تریدر کارگزاری بانک پاسارگاد و بارگزاری تصویر برگه سهام در قسمت مربوطه می توانید درخواست تغییر کارگزار ناظر به کارگزاری پاسارگاد را انجام دهید.

کارگزار ناظر کیست و چه نقشی بر عهده دارد؟

  • با راه اندازی سامانه جدید معاملات، دارایی سهامداران در هر یک از نمادهای معاملاتی زیر نظر یک کارگزار قرار گرفت که به آن کارگزار ناظر گفته می‌شود و از آن پس، سهامداران دارایی سهام خود را در هر نماد معاملاتی صرفاً از طریق کارگزار ناظر خود در آن نماد معاملاتی می‌توانند به فروش برسانند. هرچند سهامداران می‌توانند با مراجعه به هریک از کارگزاران نسبت به خرید سهام اقدام نمایند. ممکن است دارایی سهامدار در یک نماد معاملاتی زیر نظر یک کارگزار ناظر و در نماد معاملاتی دیگر زیر نظر کارگزار ناظر دیگری باشد.

چگونه سود و زیان خود را پس از تغییر کارگزار ناظر یا افزایش سرمایه ویرایش نمایم؟

  • با ورود به قسمت پرتفوی در نوار ابزار سمت راست پنل معاملاتی تحت درگاه وب و انتخاب آیکون تراکنش‌های کنار نماد مورد نظر می توانید در منوی آبشاری باز شده، قیمت را اصلاح نمایید. اصلاح قیمت در نمادهای تغیر ناظر داده شده همان قیمت روز خرید می باشد و در حالت افزایش سرمایه باید صفر شود.

3- سوالات مرتبط با عرضه اولیه

آیا برای خرید عرضه اولیه‌ها باید حساب نزد کارگزاری را شارژ نمایم؟

  • بله، برای خرید عرضه اولیه ها باید از طریق آیکون واریز آنی سامانه های آنلاین (تحت وب یا همراه تریدر) نسبت به شارژ حساب نزدکارگزار اقدام نمایید.

4- سوالات مرتبط با سامانه های معاملاتی

لینک‌های ورود به پنل معاملاتی چیست؟

  • از طریق نشانی: www.dttsonline.com یا www.pasargadtrader.com
  • جهت دانلود نرم افزار همراه تریدر کارگزاری بانک پاسارگاد (نسخه همراه پاسارگاد تریدر و نیروانا) می توانید وارد لینک بالا شوید و نسبت به دانلود اپلیکیشن اقدام نمایید.

چگونه می توانم مستقیم از حساب بانکی خود خرید انجام دهم؟

  • با ورود به سامانه بانکداری مجازی بانک پاسارگاد (ib.bpi.ir) مراحل زیر را طی نمایید:
  • انتخاب گزینه خدمات ویژه کارگزاری در پایین صفحه
  • فعال کردن ثبت مجوز از طریق کارگزاری
  • انتخاب گزینه بانک پاسارگاد و واردکردن سپرده ویژه معاملات آنلاین
  • با طی این مراحل می توانید حساب خود را مستقیما به پنل معاملاتی متصل نمایید. این عمل سبب می شود بدون واریز وجه موفق به خرید مستقیم از حساب خود شوید.

نحوه واریز آنی وجه به حساب کارگزاری چگونه است ؟

  • از طریق گزینه واریز آنی در پنل معاملاتی و وارد کردن مبلغ مورد نظر تا سقف 500 میلیون ریال در روز می‌توانید موجودی پنل معاملاتی حساب نزدکارگزاری را افزایش داد.

چرا سهمی را که خریده‌ام در پرتفوی خود نمی‌بینم؟

  • زمانی‌که کارگزار ناظر سهم شما کارگزاری غیر از پاسارگاد باشد امکان مشاهده آن سهم در پرتفوی شما وجود ندارد و حتی ممکن است کارگزار خریدار سهم شما کارگزاری پاسارگاد باشد (تنها سهم را از کارگزاری پاسارگاد خرید کرده باشید) ولی به دلیل افزایش سرمایه، کارگزار ناظر سهمتان به حالت پیش‌فرض (سپرده‌گذاری مرکزی) تغییر یافته باشد که در آن صورت هم باید تغییر کارگزار ناظر دهید.

چرا با همان نام کاربری و رمز در سامانه تحت وب را نمیتوانم در نرم افزار اجرا کنم؟

  • به هنگام ثبت نام‌کاربری و رمزعبور در نرم افزار به حروف کوچک و بزرگ باید دقت شود.

آیا در سامانه معاملات آنلاین خرید یک سهم از محل فروش سهم دیگر به صورت همزمان امکان پذیر است؟

  • بله؛ در سامانه معاملات آنلاین خرید سهام از محل فروش سهام دیگر در‌‌صورت کافی بودن موجودی حاصل از فروش برای خرید، به صورت همزمان امکان‌پذیر است.

آیا در استفاده از سامانه معاملات آنلاین، تغییر کارگزار ناظر جهت فروش سهامی که ناظر آنها کارگزاری‌ دیگری است الزامی می‌باشد؟

  • بله؛ تغییر کارگزار ناظر جهت فروش سهام نزد کارگزار فروشنده، در صورتی که کارگزار ناظر آن سهم نمی‌باشد، ضروری است.

اولویت‌ بندی سفارش‌ها در سامانه معاملات، چگونه انجام می‌شود؟

  • اولویت سفارش‌های وارد شده به سامانه، ابتدا بر‌اساس قیمت می‌باشد و برای سفارشات با قیمت یکسان، اولویت زمانی مطرح می‌گردد که باعث تشکیل صف خرید و فروش می‌شود. بر‌اساس اولویت قیمت، یک سفارش خرید (فروش) اوراق بهادار با بیشترین(کمترین) قیمت در ابتدای صف خرید (فروش) قرار می‌گیرد و بر‌اساس اولویت زمان، سفارشی که زودتر وارد سامانه معاملات شود جلوتر از سفارش هم قیمت خود قرار می‌گیرد. معامله هنگامی انجام می‌شود که سفارشهای خرید و فروش، قیمت یکسان داشته باشند.

چگونه از کل دارایی‌های خود مطلع شوم؟

  • افرادی که احراز هویت سجام شده‌اند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه (ddn.csdiran.com) در بخش گزارش دارایی می‌توانند دارایی خود را مشاهده و در صورت نیاز در پنل معاملاتی خود اقدام به تغییر کارگزار ناظر نمایند.

چرا افزایش سرمایه سهام به سبد من اضافه نمی گردد ؟

  • افزایش سرمایه زمانبر است و هنگامی که قابل معامله گردد به سبد اضافه می گردد.

چگونه می‌توانم فایل‌های آموزشی سامانه‌های معاملاتی را دریافت نمایم؟

  • با انتخاب گزینه راهنما در نوار ابزار سمت راست پنل معاملاتی صرفا تحت درگاه وب و آیکون راهنما در بخش بیشتر همراه‌تریدر می توانید فایل‌های بروز مربوطه را دریافت نمایید. همچنین در وبسایت کارگزاری، دفترچه های آموزشی سامانه های معاملاتی قابل دریافت است. با مراجعه به صفحه کارگزاری بانک پاسارگاد در وبسایت آپارات به آدرس www.aparat.com/kbpbroker می توانید از ویدیوهای آموزشی استفاده کنید.

مبلغ حاصل از فروش سهام به صورت آنلاین به چه حسابی واریز می‌گردد؟

  • مبلغ حاصل از فروش سهام به‌صورت آنلاین به حساب نزد کارگزاری افزوده می‌گردد و اگر مشتری قصد خرید از محل فروش را داشته باشد باید حساب نزد کارگزاری را انتخاب نماید.

چرا نمی‌توانم سهم خود را بفروشم؟ پس از ارسال سفارش فروش با پیغام خطای 'دارایی شما برای قراردادن این سفارش کافی نمی‌باشد' مواجه می شوم!

  • شما در سه ‌حالت با این پیغام مواجه خواهید شد:
  • شما این سهم را ندارید.
  • شما یک سفارش فعال روی این سهم دارید.
  • کارگزار ناظر سهام مربوطه کارگزاری دیگری است. لذا شما باید نسبت به تغییر ناظر سهام مربوطه اقدام نمائید. این حالت حتی زمانی‌که این سهام را از این کارگزاری خریداری نموده باشید نیز قابل رخ دادن است.

شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد، به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه مالی پاسارگاد از سال 1385 فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز کرده است. این کارگزاری هم اکنون با 12 شعبه معاملاتی در شهر‌های تهران، اصفهان، مشهد، قزوین، اراک، زنجان، تبریز ، بابلسر، کیش، فسا و 27 ایستگاه معاملاتی، پاسخگوی مشتریان خود است. شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد، در سال 1388 موفق به کسب رتبه الف در زمینه بورس اوراق بهادار و کالا شد و سال‌های متمادی در رتبه‌بندی شرکت‌های کارگزاری، بین 10 کارگزار برتر کشور قرار دارد.

ارتباط با ما

آدرس:

تهران، میدان آرژانتین، خیابان عماد مغنیه (بلوار بهاران)، خیابان 23، پلاک 4

مرکز تماس و پشتیبانی:

021-42392000

ایمیل:

info@pasargadbroker.com